Egy év Strasbourgban

Egy év Strasbourgban

Cake Day

2021.10.11.

2021. október 18. - KiraCeles

Ez csak egy rövid poszt, hogy megmutassam, miért volt fontos, hogy időben hazaérjek Svájcból.

Úgy tűnik, hogy a bíróságon minden évben (2020 a Covid miatt kivétel) megrendezik az ún. Cake Dayt, ami egy jótékonysági rendezvény. A lényege, hogy a dolgozók egy része sütit süt, beviszi, aztán mindenki ehet belőle, feltéve, hogy cserébe adakozik az előre meghirdetett jótékonysági célra, ami idén egy rákkezeléssel foglalkozó kórház támogatása volt.

Mivel szeretek sütit sütni, egyértelmű volt, hogy benevezek, csak némi nehézséget jelentett, hogy az egyébként elég jól felszerelt albérletemben nincsen sütő. Szóval maradtak a sütő nélküli édességek. Aztán rájöttem, hogy habverőm sincs, tehát azok is ki vannak csukva, amihez habot kellene verni. Ráadásul olyan kellett, amit jól lehet adagolni, meg lehetőleg adagonként csomagolni. Ezen a ponton vetettem el a kekszroládot, meg a kókusztekercset, mivel ugyan lehet szeletelni, de tudjuk, hogy ha nincs hűtőben, akkor igen gyorsan kiolvad, nem optimális. Gondoltam az Albert-kekszesre, csak úgy voltam vele, túl snassz. Nem beszélve arról, hogy nem hiszem, hogy lehet kapni errefelé Albert kekszet.

Ezek után nem maradt nagyon ötletem, úgyhogy felmentem a NoSalty-ra, beírtam, hogy sütő nélküli édességek, és kidobta nekem a kókuszgolyót. Ezzel úgy voltam, hogy egész jó ötlet, bár szintén kissé snassz, és amikor azon gondolkodtam, hogyan lehetne feldobni, eszembe jutott a Gomba süti. Ezt néhányan már ismeritek, többeknek adtam meg a receptet is, ami azért jó, mert megvolt a Gmailen.

Most, hogy az ötlet megvolt, jöhetett a kivitelezés. Kell hozzá kekszmorzsa: na, ilyet nem kaptam, de még a megfelelő keksz beszerzése is kihívás volt, mert errefelé a vajas kekszet ismerik, a zabkekszet, meg a töltött kekszet. Végül kiderült azért, hogy van háztartási jellegű keksz is, ha az ember elég sokat keresgél a saját márkás termékek között. A babapiskóta sokkal könnyebb volt, ugyanis abból rengetegféle-fajta van, de végül abból is a saját márkás mellett döntöttem, mert igazából a legegyszerűbbre volt belőle szükség. A porcukor szintén kihívásnak bizonyult, mert a sucre poudré (vagy mi a szösz), az minden, csak nem por, sokkal inkább az otthoni finomszemű kristálycukorra hajaz. Még szerencse, hogy hallottam már az icing sugar nevű dologról, és jó tíz perces kutatás után sikerült fellelnem egy terméket ezzel a felirattal (angolul, csoda!, 25 dkg-os kiszerelésben) az egyik polc legtetején. A szörp, a kávé és a vaj ehhez  képest gyerekjáték volt, bár azért a vajakat is nézegettem egy darabig, míg rá mertem bökni az egyikre, hogy az jó lesz. (Rá volt írva, hogy doux, tehát reméltem, hogy nem sós.)

A következő probléma az volt, hogy minden eszköz nélkül hogyan csinálok a kekszből kekszmorzsát. Ehhez végül is szereztem egy kézi aprítót 8 euróért. Roppant vicces, húzogatni kell a zsinórját, mint a búgócsigáét, viszont ahhoz képest meglehetősen jól aprít. Csak előtte azért össze kellett törni némileg a kekszet, amihez jól jött a zárható hűtőtasak és a fém salátástál, amiket szintén a cél érdekében szereztem (lehet, mégse olyan jól felszerelt az albérletem). Ezt a műveletet megcsináltam még csütörtök este, mert nem tudtam, hogy Dace "jóvoltából" vasárnap már 5 órakor otthon leszek, és bővel lesz időm az ilyesmire.

Mikor svájci kiruccanás után kibőgtem magamat, akkor nekiálltam megcsinálni a sütit. A salátástál keverőtálnak is remekül bevált. Az egész süti összeállítása gyerekjáték volt, a legnehezebb része - mint mindig - most is a csokiba mártogatás volt, és az, hogy utána hová tegyem őket szikkadni. Szerencsére még az ideérkezésem után beszereztem egy drótkosaras gurulós tárolót, amit eddig itt akartam hagyni, mikor hazamegyek, de ezek után mindenképp hazaviszem, ugyanis mint kiderült, ez a tökéletes eszköz a célra. Kicsit ki kell bélelni az alját papírral, hogy biztosan ne legyen csokis a padló, de amúgy tökéletes. Ilyen keveset Gomba süti után még sose takarítottam.

Így néztek ki száradás közben.

img_20211010_185300.jpg

Másnap reggel aztán be kellett vinni, ami igényelt még egy beruházást: vettem egy új sütit dobozt is. Mikor odaértem, akkor a nagy többség már kipakolta a saját hozzájárulását, de azért még akadt hely. A rendezvényre a kettes tárgyalóban került sor (úgyis mint "Little Drum"=Kis Dob). Itt lehet látni a felhozatalt:

És milyen jó, hogy a Gomba sütit választottam, mert ez volt Katerina választása.

img-20211010-wa0036.jpg

Egészen olyan lett volna, mint a miénk, ha nem döntött volna bele egy csomó konyakot. Alexander is megjegyezte, de én is úgy éreztem, hogy ettől most kissé berúgtam. :-)

A népnek amúgy nem nagyon volt fantáziája, rengeteg volt a brownie meg a muffin különböző változatokban, de azért akadt egy két különlegesség. Sikerült megkóstolnom pl. a Rocky Road nevű amerikai sütit. Ez kb. olyan mint a kekszkercs, csak csokiba van belekeverve mindenféle, a diótól elkezdve a puffasztott rizsen és mazsolán (stb.) át a marshmallowig.

Az én sütim is kitűnt a választékból, a szervezők meg is jegyezték a nevemet, és megadták valakinek, hogy elkérhesse a receptet. Szóval népszerű a süti. Ráadásul az illető megjegyezte, hogy milyen jól megy a süti az évszakhoz, és tényleg. :-)

img-20211011-wa0001.jpg

Aznap gyakorlatilag csak sütit ettem, de így is sikerült túllépni jócskán a kalóriakeretet. Szeretem a brownie-t, na :-). Na jó, igazából csak egy olyat ettem, azt is azért, mert nagyon jól nézett ki, azon kívül pedig ettem almatortát, valami citromos süteményt, egy fahéjas csigát (ez is a különlegesebbek közül való volt), meg némi linzert (ebből is volt elég sokféle). És az esemény után még sikerült megmenteni a két utolsó gombát, az egyiket magamnak, a másikat pedig a szobatársamnak. A fenti képen nem az én tányérom látható, hanem Cristianáé, de az enyém is hasonló volt.

Mindezt a jó cél érdekében: 4400 euró jött össze.

A bejegyzés trackback címe:

https://vkastrasbourg.blog.hu/api/trackback/id/tr2416723842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása